نحوه استریل تجهیزات دندانپزشکی
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

نحوه استریل تجهیزات دندانپزشکی

در این مقاله قصد داریم به نحوه استریل تجهیزات دندانپزشکی    در مطب بپردازیم و اهمیت این قضیه را مورد بررسی قرار دهیم. از انجایی که کار دندانپزشکی کار بسیار حساسی است و امکان انتقال بیماریهای عفونی در این مراکز بسیار زیاد است از اینرو استریل محیط و تجهیزات یکی از مهمترین مسائلی است که باید به ان اهمیت داده شود.

دندانپزشک اولین چیزی که برای استریل تجهیزات خود خریداری می کند اتوکلاو دندانپزشکی است. از این دستگاه برای استریل تجهیزات قابل اتوکلاو در مطب استفاده می شود و با این روش خطر انتقال بیماریهای عفونی به صفر می رسد. مورد بعد استریل محیط است که باید دائما کف و یونیت دندانپزشکی توسط دستیار دندانپزشک استریل شود تا باعث انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر نشود.

دندانپزشک باید توجه داشته باشد تا تجهیزات دندانپزشکی    قابل اتوکلاو کردن را در داخل دستگاه قرار دهد و از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن این تجهیزات استفاده نکند. در واقع این تجهیزات حتما باید توسط دستگاه اتوکلاو استریل شوند و مواد ضدعفونی کننده از بین برنده میکروب ها و عفونت های روی این تجهیزات نخواهد بود.

در واقع استریل بودن تجهیزات به قدری مهم است که دندانپزشکان برای راه اندازی مطب خود خرید اتوکلاو را در اولویت قرار می دهند .بیمارانی هم که به این مراکز مراجعه می کنند باید توجه داشته باشند که تجهیزاتی که برای انها استفاده می شود کاملا استریل باشند و از پک های مخصوص باز شوند.

در واقع تجهیزات دندانپزشکی    می توانند منتقل کننده بیمارهای عفونی باشند اگر استریل نشده باشند. در گذشته با نبود اتوکلاو و استریل کردن تجهیزات با مواد ضدعفونی کننده احتمال انتقال بیماریهای عفونی در بیمارانی که به دندانپزشک مراجعه می کردند بسیار زیاد بود ولی امروزه این مساله به حداقل میزان خود رسیده و با مراکزی که از اتوکلاو استفاده نمی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است که در ایام کرونا همیشه به مراکزی مراجعه کنید که نکات بهداشتی را در سطح بالا رعایت می کنند تا مبادا به جای برطرف شدن مشکلتان مورد جدید به وجود بیاید.

 





:: برچسب‌ها: تجهیزات دندانپزشکی , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: